α πάντα, πριν γεννηθούν, έχουν μιά περίοδο εγκυμοσύνης. Η «εγκυμοσύνη», λοιπόν, του «Ελληνοκεντρικού κινήματος» (πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1980) είναι λίαν ενδιαφέρουσα, αλλά δεν θα μας απασχολήσει εδώ. Εδώ θα δούμε μία από τις (από σπόντα…) γενεσιουργές αιτίες του – καί γιά την ακρίβεια, τον «απόγονό» της.

 

Η ιστορία μας ξεκινάει, όταν το 1980 ο αρχαιολόγος Πέτρος Θέμελης συλλαμβάνει την ιδέα να φτιάξει αντίγραφο του πάλαι ποτέ «Τρικαρήνου Όφεως» των Δελφών (σήμερα το πρωτότυπο ευρίσκεται -εδώ καί πολλούς αιώνες- στην Κωνσταντινούπολη μισοδιαλυμένο), καί να το στήσει στους Δελφούς, στη θέση του παλιού. Πράγμα που έγινε τελικά το 2015.

Ο πρωτότυπος «Τρικάρηνος Όφις» -ο ευρισκόμενος ειςτηνΜπόλιν- είναι ετούτος εδώ (από τη Γουΐκι) :

 

Δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία πχ στο αν οι σπείρες του πρωτότυπου είναι ασύμμετρες, ή στο αν (καλλιτεχνικώς) αποτελεί κάπως βιαστική δουλειά. Πάντως, εγώ θα τον έφτιαχνα κάπως έτσι:

 

 

Εδώ, πάλι, στην πραγματικότητα θα έφτιαχνα τον κορμό του αγάλματος με διάμετρο τη μισή (ή λιγώτερη) απ’ αυτή που φαίνεται στο σκίτσο, ίσως καί κάπως πιό καλλιτεχνικό το όλον. (Με σκαλίσματα στον βωμό, κτλ.) Αλλά θέλω να προσέξετε πολύ καλά την εικόνα, την οποία τη ζωγράφισα επίτηδες έτσι, ώστε να σας εντυπωθεί.

Καί μετά, θέλω να σκεφθήτε μέχρι να ζαλιστήτε τις πιθανές απαντήσεις στα εξής ερωτήματα:

  • Τί ακριβώς απεικονίζεται; Δηλαδή, τί κρύβεται πίσω από τη βιτρίνα αυτού του υποτιθέμενου μπρούντζινου γλυπτού;
  • Αυτό το «γλυπτό» από πού αρχίζει καί πού τελειώνει;
  • Ποιές οι συνέπειες του να μην είναι «υγιές» (δηλ.νά είναι σπασμένο, σκουριασμένο, κτλ) ;

Αυτά… Η ζωγραφιά είναι ένα κλειδί (πιστεύω το μοναδικό), γιά ν’ αρχίσετε να ξεκλειδώνετε το περίφημο ψυχικό αποτύπωμα της φυλής μας, το οποίο μας υπενθυμίζει ο Παλαιός καθημερινώς. Καί, επιτέλους, να το νοιώσετε μέσα στην ψυχή σας.

Καλή επιτυχία!

 

Υγ: Μή μου πήτε ότι σας βάζω δύσκολα! Ήδη το σκίτσο έχει κάποιες αρκετά «μαρτυριάρικες» ενδείξεις.

 

Advertisements