πειδή το μυαλό δεν σταματάει (καλα… έχω να κάνω διαλογισμό κάτι χρονάκια!…), ταυτόχρονα με τα θέματα που δουλεύω, βάζω για «ψήσιμο» και τα επόμενα!

Αφου τελειώσω με τη «Μηλόπιττα», με/σας περιμένουν τα νέα σύμβολα του «Δημητράκη». (Ρε γυναίκες, είσαστε ντίπ άχρηστες! Ούτε μία σας δεν βρίσκεται να τον «τυλίξει», που λένε, για να πάψει ν’ ασχολείται με γκράφφιττι και να μην τρέχω εγω μετα για ερμηνείες και τα ρέστα; 🙂 ) Μετα μας περιμένει η συνέχεια και το τέλος του «Δημητράκη». Και μετα…

…Για το «μετά» αυτο (και …πριν απ’ αυτο!), ψάχνω να βρω ιστορικα βιβλία για την περίοδο της Κατοχής στον Βόλο.

Υπάρχουν μερικά, μυθιστορηματικής μορφής. Όπως πχ του Παναγιώτη Κατσιρέλου (σύνδεσμος), ο οποίος, όμως, (κατ)έφυγε αντάρτης στα βουνα εκτός Βόλου – οπότε και δεν αναφέρεται τόσο πολυ στον Βόλο. Ή το υπεράγαν ενδιαφέρον: «Ποιός θυμάται τον Αλφόνς;», του Κώστα Ακρίβου. (Σύνδεσμος 1, σύνδεσμος 2, σύνδεσμος 3, σύνδεσμος 4 – ρίξτε μιά ματιά σ’ όλους, επειδη είναι όλοι τους ενδιαφέροντες. Για τον ίδιο τον ήρωα του βιβλίου, που ήταν υπαρκτό πρόσωπο, εδω κι εδω.)

Όμως, ψάχνω για περισσότερα.

Όπως θα καταλάβατε, μ’ ενδιαφέρει ειδικα το τί …«αρχαιολογικες έρευνες» έκαναν οι Γερμανοι (της Άνενερμπ και άλλων παρομοίων οργανώσεων) επι Κατοχής στον Βόλο. Για Ιωλκό, ή …αρκετα παλιότερα… Πάντως, η μέχρι στιγμης εντύπωση που αποκομίζει κανεις για την εποχη εκείνη στον Βόλο, είναι πως πρόκειται για εποχη …βαθέως ύπνου! (Άντε, και πείνας. Και μερικών εκτελέσεων.)
Είναι αλήθεια πως, όταν μπήκαν οι Γερμανοι στον Βόλο, τους προϋπάντησε ο πρόξενος της Γερμανίας Χέλμουτ Σέφελ και τους ζήτησε να μην πειράξουν τη «δικη του» πόλη. Είναι αλήθεια, επίσης, ότι οι διάφορες επετειακές παύλα αναμνηστικές εκδόσεις (φωτογραφικα λευκώματα κτλ) Δήμων, οργανισμών, και τα ρέστα, μιλάνε πολυ για τον Βόλο των αρχων του 20ου αιώνα (όντως περίοδος μεγάλης ακμής της πόλης), αλλα την περίοδο της Κατοχής την προσπερνάνε. Λες και δεν υπήρξε ποτέ. (Ντροπή τους… Απο ποιον περιμένουν την εξιστόρηση της περιόδου αυτης; )

Βέβαια, στις -σχετικα- μικρες πόλεις, όπου οι πάντες γνωρίζουν τους πάντες, τέτοια θέματα είναι λιγάκι ταμπού. Εφ’ όσον ζουν οι απόγονοι και των καταδοτών, και των προδοτων («Λεγεώνα των Βλάχων», κτλ κτλ). Κι εφ’ όσον μέχρι πρότινος ζούσαν και οι ίδιοι οι προδότες παύλα κουκουλοφόροι. Κι εφ’ όσον γνωριζόμαστε όλοι μεταξυ μας. Κι εφ’ όσον σε μεγάλο βαθμό ισχύει το βλακ/χ/οχωριάτικο: «Όλοι να τά ‘χουμε καλα με όλους – και διαρκώς!» (Αλήθεια, πόσο μαλάκας, ή πόσο υποκριτής πρέπει νά ‘ναι κάποιος, για να πιστεύει κάτι τέτοιο; )
Κι εφ’ όσον πάντα υπάρχουν οι …»συνετοί ειρηνοποιοί», που πετάγονται (σαν τον μακαρίτη τον Αβέρωφ) και λένε: «- Τί τα θες τώρα και τα σκαλίζεις αυτα;»

(Δε λέω, έχουν κι ένα δίκιο. Τα δικαστήρια δωσιλόγων του 1945, τότε που έπρεπε να εκτελουν αβέρτα, έκαναν ελάχιστη δουλεια. Κι αυτην ακριβώς την ολιγωρία πληρώνουμε σήμερα.)

Αλλα τί διάολο; Κάποτε πρέπει να τελειώσουν αυτες οι «δικαιολογίες» (του κώλου), και ν’ ανοίξουν τα στόματα. Ειδικα σήμερα, που διανύουμε εποχες «ο καθένας για την πάρτη του» – σιγα μη νοιάζεται ο άνεργος, για το αν θα του κακοφανεί του εγγονού του προδότη το ξεμπρόστιασμα των καμωμάτων του παππού του. (Ίσα-ίσα που θα το χαρει, διότι πάλι οι Γερμανοι μας πατάνε απο κάτω.)

Οπότε, ζητω τη βοήθειά σας σε βιβλιογραφία για το θέμα, ή (ακόμη και) σε πληροφορίες απο προσωπικη γνώση – τις οποίες επίσης εκτιμω. Το e-mail μου το ξέρετε!

Τώρα, θα με ρωτήσεις, ποιος ξέρει τέτοια πράγματα και γιατί να σου τα πει εσένα.

Στο πρώτο, η απάντηση δεν είναι «μηδενικη». Υπάρχουν άτομα που γνωρίζουν. Αν εννοείτε πού θα βρω (να τα ρωτήσω) άτομα, όπως τον Ίρβινγκ, σας απαντω πως υπάρχουν άτομα πολυ εγγύτερα σε μας! Υπάρχουν κι Έλληνες, και μάλιστα νεωτέρων ηλικιων, που γνωρίζουν αρκετα απ’ όσα μ’ ενδιαφέρουν.

Το γιατί να μου τα πουν εμένα…

…Αλήθεια, νομίζετε πως ακόμη βρισκόμαστε στην εποχή της κουβέντας; Νομίζετε πως (ακόμη) ζούμε στα 1980-85, και με τις γνώσεις μας στο Παράξενο πουλάμε μούρη στις παρέες; Ή νομίζετε πως οι Έλληνες, όσοι τέλος πάντων αγαπάμε αυτη τη χώρα και σκοπεύουμε να δώσουμε μάχες για το παρον και το μελλοντικο καλο της, έχουμε την πολυτέλεια να κρατάμε μυστικα μεταξύ μας;

Εγω γιατί σας μιλάω τώρα, δηλαδη; Δεν μπορούσα να κλείσω το μπλόγκι (αφου έκανα την κουτουράδα να τ’ ανοίξω), και να κάνω το κορόϊδο εις τον αιώνα τον άπαντα;

Αυτά… πριν πλακώσει ο στόλος του Αιήτη!

Υγ: Κάποιος/οι, ρε παιδια… να επανεκδοθει ο προπολεμικός «Πυρσός»! Ή, αν τον έχει κανεις στη βιβλιοθήκη του, να μου το πει – για να του ζητάω σκαναρίσματα, εαν έχω απορίες. (Και δεν είμαι αχάριστος!)

Τί σημασία έχει μία προπολεμικη εγκυκλοπαίδεια; Τεράστια! Παρα την αφέλεια της εποχης, απεικονίζει χρόνους, όπου οι αρχαιολογικες ανακαλύψεις βρισκόντουσαν ακόμη σε νηπιακο στάδιο,… «κι απο μικρον μαθαίνεις την αλήθεια»! Ελάχιστοι τότε ήταν αρκετα πονηροι, ώστε να σκάβουν όχι για την Αρχαιολογία καθ’ εαυτη, αλλα προς όφελος μυστικων οργανώσεων και «υπερεσιώνε». Τά ‘παμε, έσκαβαν με την ελπίδα ν’ ανακαλύψουν υπεργνώσεις και υπερόπλα του απωτάτου παρελθόντος.

Οι υπόλοιποι ήταν αρκετα ρομαντικοι (ίσως κι αφελεις), ώστε να λένε την αλήθεια – ελπίζοντας μονάχα σε επιστημονικη δόξα. Συνεπως, όταν σου έλεγαν: «το ανάκτορο του Νέστορος», επρόκειτο όντως για το ανάκτορο του Νέστορος.

Όπως καταλαβαίνετε, όμως, στο μεταξυ αυτες οι γνώσεις αποσιωπήθηκαν συστηματικά – με την ελπίδα να ξεχαστουν απ’ το πόπολο, και μόνο τα μέλη των διαφόρων «λεσχών» των διαφόρων Οξφορδών να τις …θυμούνται.

Και, δηλαδη, σε τί είδους γνώσεις νομίζετε ότι στηρίχτηκαν οι ναζιστές …»ερευνητές»;

Advertisements