φήνοντας τα καθαρα Μαθηματικά και περνώντας στους συμβολισμούς, η πεντάλφα «κουβαλάει» ετούτον εδω:

Εδω φαίνεται η αντιστοίχιση των κατα τον Μεσαίωνα γνωστων πλανητών στα πέντε άκρα του ανθρώπου.

(Το …έκτο άκρο δεν διαθέτει αντιστοίχιση με πλανήτη, απλως φαίνεται να …ουρεί το Φεγγάρι! Παρα το γεγονός ότι, όπως σατιρίζει ο Ροΐδης, «άνθρωπος» σημαίνει «ανήρ», διότι και οι πατέρες της εν Τριδέντωι Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου αναρωτήθηκαν εαν η γυνη είναι ανθρώπινο όν και έχει ψυχην αθάνατον! LOL!!! 🙂

Για την Ιστορία, «απεφήναντο θετικώς». 🙂 )

Ωστόσο, υπάρχει -κυρίως- και η αντιστοίχιση:

  • Αριστερό πόδι – ύδωρ. (Θυμηθείτε, «αχίλλειος πτέρνα».)
  • Δεξιό πόδι – γή.
  • Αριστερό χέρι – αήρ.
  • Δεξιό χέρι – πύρ.
  • Κεφάλι – αιθήρ (πνεύμα).

Αυτο το «απόφθεγμα», δηλαδη ότι κεφάλι σημαίνει πνεύμα, το έχουν υιοθετήσει ανα τας Ευρώπας απο τον Μεσαίωνα και μετα. Υλοποιείται κυρίως στα υπέρθυρα (εκκλησιών, πανεπιστημίων, κτλ), όπου βλέπουμε καθαρα άνοιγμα 36 μοιρων, όπως στο κάθε σκέλος της πεντάλφας. Ακόμη κι αν το υπέρθυρο δεν σχηματίζεται απο ευθείες, αλλα απο (γοτθικά) τόξα, η περικλειόμενη γωνία είναι καθαρα 36 μοίρες. Έτσι, όταν βλέπουμε τέτοιο υπέρθυρο, δεν μας μένει καμμία αμφιβολία «τί θέλει να πει το ποιητή».

Παραδείγματα:

  • Η είσοδος στο πανεπιστήμιο του Κέημπριτζ (η εικόνα υπόκειται σε κοπυράϊτ, γι’ αυτο δεν την αναρτω κι εδω), που σύμφωνα με κάτι ηλίθιες πρόσφατες ταξινομήσεις, είναι «το πρώτο πανεπιστήμιο παγκοσμίως». Όχι μόνο άνοιγμα 36 μοιρών, αλλα και πενταπλή πτυχη στις παραστάδες της πόρτας! Όχι, που νομίζανε μερικοι-μερικοι πως οι επιστήμες στας Ευρώπας δεν καπελλώνονται απ’ τον αποκρυφισμο και τη θρησκοληψία! (Διότι, για μερικα εγχώρια φοιτώντα ανιστόρητα ζώα, για το ως άνω καπέλλωμα των επιστημων φταίει …το εκκλησάκι στην πανεπιστημιούπολη Ιλισίων-Ζωγράφου!)
  • Μία άλλη είσοδος, πάλι στο Κέημπριτζ, στο Κολλέγιο του Αγ. Ιωάννου:

Εδω πρέπει να σας πω το εξης: η θύρα αυτη δείχνει Αναγέννηση (και όχι πλέον Μεσαίωνα), διότι η Αναγέννηση στην Αρχιτεκτονικη εκφράζεται με το άνοιγμα (δηλ. το μεγάλωμα) των γωνιων, και τη μετατροπη των ευθειων σε τόξα και κύκλους. Το καμπύλο άνοιγμα, λοιπον, περιέχει γωνία 108 μοιρων ( = τρία ανοίγματα της κορυφης της πεντάλφας, 3*36 μοίρες), πλην όμως πάλι βλέπετε ν’ ανυψώνονται τόξα σε γωνία 36 μοιρων προς το οικόσημο.

  • Τέλος, βλέπουμε τα μοντέρνα προπύλαια σ’ ένα μοντέρνο πανεπιστήμιο… με μία μοντέρνα απεικόνιση της κορυφης της πεντάλφας, πολυ έξυπνα συγκαλυμμένης:

Τα πενταλφικα αρχιτεκτονικα ανοίγματα δεν περιορίζονται μόνο στα υπέρθυρα εισόδων. Χρησιμοποιούνται και στο εσωτερικο των κτιρίων, ως χαρακτηριστικα του γοτθικού ρυθμού. (Πολυ καλη η σελίδα, στην οποία σας παραπέμπω – θα δείτε πολλες χαρακτηριστικές εικόνες εξωτερικών κι εσωτερικών.)

  • Όπως πχ στον καθεδρικό της Γλασκώβης:

Πολλες εικόνες απο εσωτερικά κι εξωτερικά περιέχει επίσης αυτο εδω το βιβλίο:

Βέβαια, το παλάτι των (Ιωαννιτών) Ιπποτων στη Ρόδο έχει περάσει απο εκτεταμένες εργασίες συντηρήσεων κι επεκτάσεων προπολεμικα, επι Ιταλοκρατίας. Δηλαδη, εμπεριέχει σε μεγάλο βαθμο την -πιθανή- δομικη και καλλιτεχνικη αυθαιρεσία τεχνιτών της εποχης μας. Αλλα, μέσα στο βιβλίο αυτο, υπάρχει επίσης γκραβούρα ενος ναου, του Αγ. Ιωάννη του Κολλάκιου, με (σπάνιο) υπέρθυρο 72 μοιρων (2*36).

Το αναφέρω, επειδη θυμήθηκα τις συχνες αναφορές του Μιμάκου στα 72 χρόνια… ως τη χρονική διάρκεια ζωης κάποιων καταστάσεων (πχ καθεστως ΕΣΣΔ). Σκέπτομαι, λοιπον, μήπως το 72 σημαίνει την καταστροφη; Ρωτάω, επειδη ο ναος της γκραβούρας …καταστράφηκε! Δεν υφίσταται σήμερα.

Συνοψίζουμε τα μέχρι στιγμής: η πεντάλφα κρύβει Μαθηματικές γνώσεις και συμβολίζει (το επάνω σκέλος της) το πνεύμα. Θυμηθείτε τα αυτα για τις επόμενες συνέχειες.

Advertisements