υστυχως, σ’ αυτη τη συνέχεια δεν θα μπορέσω να παραθέσω αξιόλογο σχετικο οπτικο υλικο… διότι δεν βρήκα.

Οι αρχαίες μορφες των ελληνικων γραμμάτων μπορουν να βρεθουν συγκεντρωμένες πχ σε μια παλια έκδοση εγκυκλοπαίδειας του …1963 (Πάπυρος-Λαρούς στα Ελληνικα – ο σύνδεσμος παραπέμπει στη σημερινη έκδοση), που μου την πουλούσε κάποτε (μεταχειρισμένη) μπιρ παρα ένας παλαιοβιβλιοπώλης, αλλα δεν την αγόρασα. Τί να την κάνω; Δεν ήταν κι ο πάλαι ποτε «Πυρσός»! (Άσε που ήταν και κακογραμμένη – εντελως βιαστικα… 3 τόμοι για το άλφα, και 9 για όλα τα υπόλοιπα γράμματα!)
Άλλως τε, δεν είχε κάν περάσει απ’ το μυαλο μου εκείνη την εποχη η πιθανότητα στο μέλλον ν’ ανεβάσω σχετικο υλικο στο Διαδίκτυο. Οπότε, δεν του είπα κι εγω: «-Δάνεισέ μου την να σκανάρω όσα θέλω, και στην επιστρέφω!» (Ούτε λέγονται τέτοια πράγματα! 🙂 )

Το κακο είναι πως ούτε με ιντερνετικο ψάξιμο (με θέμα: «αρχαίες μορφες γραμμάτων») βρήκα τίποτε… Ούτε και η ελληνικη «Βικιπαίδεια» έχει κάτι σχετικο. Θα παραθέσω «τιμητικα» το μόνο σχετικο σκανάρισμα που έχει ο «Ήλιος» για το άλφα, να πάρετε μια ιδέα:

Κι έτσι, θα περιοριστούμε σε λεκτικη περιγραφη.

  • Για το άλφα, δεν νομίζω πως χρειάζεται να πούμε τίποτε! Άλλως τε, ο Ταύρος είναι ο ζωδιακος αστερισμος που διαγράφεται πιο καθαρα απ’ όλους τους υπόλοιπους. (Διότι αποτελείται απο πλήθος αστεριων – πχ οι Υάδες είναι το χνώτο στο στόμα του Ταύρου.)
  • Το βήτα είναι καθαρα το περίγραμμα του καθενος απ’ τους Διδύμους. (Δεν φαίνεται στις ζωγραφιες του Stellarium, αλλα φαίνεται σε άλλες απεικονίσεις των ζωδιακων αστερισμων, απο άλλες πηγες.)
  • Το γάμμα, κατα τη γνώμη μου, είναι η αριστερη δαγκάνα του Καρκίνου.
  • Το δέλτα είπαμε τί είναι! Η απλουστευμένη απόδοση του «ιδεογράμματος» του αρσενικου λιονταριου.

Απλουστευμένη, διότι οι αρχαίοι ημων δεν έγραφαν με στυλο! Τους έβγαινε η πίστη με τα καλέμια στα μάρμαρα! Το δε «χαρτι» της εποχης κόστιζε πανάκριβα… πχ το «χαρτι», όπου έγραψε ο Πλάτων τα έργα του, κόστιζε τόσο, όσο κοστίζει σήμερα …ενα αυθεντικο γραπτο του Πλάτωνα! LOL!!! (Υπερβολη, αλλα αυτος ακριβως είναι ο λόγος, που στην αρχαία εποχη -προ Αλεξάνδρειας- κάθε βιβλίο γραφόταν σ’ ένα και μοναδικο αντίτυπο!)

  • Το έψιλον, τώρα, είναι όντως αυτο που έγραψε η Φωτεινη στα σχόλια: το μισο στάχυ, που κρατάει η Παρθένος. Στην εικόνα απ’ το Stellarium δεν φαίνεται καθόλου καλα, διότι το φυτο που κρατάει η κοπέλλα (Παρθένος) είναι κάτι σαν κρίνος. Πάντως, σας βεβαιώνω ότι πρόκειται για στάχυ… το δε αρχαιότερο έψιλον γραφόταν με προέκταση του κάθετου άξονά του σε «ουρίτσα».
  • Το δίγαμμα είναι ειδικη περίπτωση… Δεν είναι ζώδιο, όπως θα μπορούσε να πει κανεις, αν ανακάτευε τον «μαγικο αριθμο 13» (δεκατρία ζώδια, Οφιούχος, και τα ρέστα – τα ζώδια είναι 12, τελεία) κτλ κτλ. Είναι εμβόλιμος χαρακτήρας στη σειρα των γραμμάτων-ζωδίων, και θα τον συζητήσουμε σε άλλη ενότητα.
  • Το ζήτα είναι ένα βιαστικο σκαρίφημα μιας ζυγαριας.
  • Το ήτα είναι επίσης βιαστικο σκαρίφημα του Σκορπιου.
  • Το θήτα, είπαμε. Τεντωμένο τόξο με βέλος.
  • Το γιώτα, δυστυχως, αλλα ούτε κι ο Αιγόκερως, δεν φαίνονται απ’ το Stellarium τί ακριβως είναι. Είπαμε πως ο Αιγόκερως αναπαριστα μια κατσίκα, που κάνει «σούζα» σ’ ένα δέντρο, για να φάει τα φύλλα του. Έ, λοιπον, το παλιότερο γιώτα είναι μια κάθετη γραμμη μεν, αλλα κυματιστη!… και μοιάζει αρκετα με το αριστερο μισο του ζωδιακου συμβόλου του Αιγόκερω (δηλ. το δέντρο).
  • Το κάππα είναι σκαρίφημα μιας κανάτας που χύνει νερο, με τη διαφορα ότι η κανάτα συγκλίνει στο στόμιό της, ενω το νερο (μετα το στόμιο της κανάτας) «ανοίγει». Δηλαδη, είναι ένα «ιδεόγραμμα» του Υδροχόου.
  • Το λάμ(β)δα, τέλος, είναι ολοκάθαρα η γραμμη που φαίνεται και στη ζωγραφια του Stellarium, η οποία συνδέει τα σημαντικότερα άστρα των Ιχθύων!

Πιστεύω, λοιπον, ότι θα συμφωνήσετε απόλυτα με τον παρακάτω συμπερασματικο πίνακα αντιστοιχίας (γραμμάτων και ζωδιακων συμβόλων):

Πώς σας φάνηκε; Όμορφο; 🙂 Τουλάχιστον τελειώσαμε την απόδειξη της θεωρίας μας!…

Ας δούμε ακόμη κάτι, και να κλείσουμε για σήμερα. Γιατί στο αλφάβητο μπαίνει πρώτος στη σειρα ο Ταύρος; Δεν είναι τυχαίο, που πρώτο ζώδιο κανονικα είναι ο Κριος: ο ζωδιακος κύκλος είναι ένα σύστημα ηθικης (και μυθολογικης) διδασκαλίας, που επιδέχεται τρεις ερμηνείες κατα την ορθη φορα (Κριος-Ιχθύες), και τρεις κατα την ανάποδη (Ιχθύες-Κριος)!
Αυτα δεν τα ξέρουν οι περισσότεροι, πάντως μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για την πρώτη-πρώτη ερμηνεία (της ορθης φορας) απο το κλασικο έργο του Εδουάρδου Συρέ, «Οι μεγάλοι μύστες». (Στο κεφάλαιο για τον Ράμα, τον μύστη του Κριου – ο Ράμα υποτίθεται πως ήταν δρυΐδης, και ξεκίνησε απο τη δυτικη Ευρώπη με πολλους συντοπίτες του, για να καταλήξει στην Ινδία, όπου τιμάται μέχρι σήμερα.)

Δεν ανέβασα σκανάρισμα εξωφύλλου, επειδη κάποτε το είχα το βιβλίο, αλλα έκανα τη βλακεία και το δάνεισα… και ξέρετε πώς είναι να δανείζεις βιβλία: υπογράφεις τη θανατικη τους καταδίκη! Πάντως, το έργο κυκλοφορει συνεχως, όλο και κάπου θα το πετύχετε. Διαβάζεται ευχάριστα, αν και περιέχει αρκετα λάθη (ιστορικα και άλλα). Για την ιστορία, απετέλεσε ανάγνωσμα παρηγοριας για τους στρατιώτες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου! (Ναι, τόσο παλιο είναι! Κάπου το 1889 η πρώτη έκδοση, νομίζω.)

Τώρα, το ποιος «πακετάρισε» στον ζωδιακο κάποιου είδους διδασκαλία και τί ήθελε να πει το ποιητη, ας τ’ αφήσουμε. Θα μιλήσουμε γι’ αυτα σε κάποια επόμενη ενότητα!

Κατα τη γνώμη μου, λοιπον, την απάντηση στο γιατί πρώτος ο Ταύρος στο αλφάβητο, τη δίνει η Αστρολογία λαων και εθνων: Ο Ταύρος είναι το ζώδιο της Ελλάδας!

Εδω, όμως, πρέπει να επισημάνουμε μια ακόμη ανοησία των επαγγελματιων Αστρολόγων: αυτοι(-ες) ισχυρίζονται πως, αφου η νέα Ελλάδα έλαβε κρατικη υπόσταση με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου (3 Φεβρουαρίου 1830), άρα είναι Υδροχόος (ως χώρα). Μεγάλη ανοησία, διότι τα ζώδια των παλαιων πολιτισμων δεν ορίζονται μ’ αυτον τον τρόπο.
Άλλως τε, είδατε τη νέα Ελλάδα να έχει υδροχοϊκα χαρακτηριστικα, σαν πχ τη Σουηδία (καθαρη χώρα του Υδροχόου); Είδατε πχ να είμαστε γεμάτοι απο εργοστάσια ηλεκτρονικων; Ή είδατε να δίνουμε κάθε χρόνο το 10% του εθνικου μας εισοδήματος στις χώρες του «Τρίτου Κόσμου»; (Όπως έκανε η Σουηδία μέχρι το 1975 περίπου.)

Είμαστε καθαρα «ταυράκια»!… Με το φαγητο μας (τα πιο υπέρβαρα παιδια της Ευρώπης – κι ελπίζω να μη γίνουν και τα δικα μου τέτοια!), τις φραππεδιες μας, το κατ’σ’ό (καθησιό!) μας, το αραλίκι μας, το σέξ μας… Τυπικα «ταυράκια»! 🙂 Και πέραν τούτου, καμμία συζήτηση! (Μακάρι να φροντίζαμε και τη βλάστηση της Ελλάδας -φυτα και δέντρα στις πόλεις, πάρκα, δάση…-, με τον ταυρικο τρόπο… αλλα σ’ αυτον τον τομέα τα κάναμε σκατα, με το συμπάθειο.)

Η πλάκα είναι πως οι επαγγελματίες Αστρολόγοι, βασιζόμενοι-ες στην υποτιθέμενη «ημερομηνία γεννήσεως» της νέας Ελλάδας (03-02-1830) δίνουν και προβλέψεις!… (Φυσικα, εντελως λανθασμένες!) Αλλα θα μου πεις, αφου βγάζουν το ψωμι τους μ’ αυτον τον τρόπο, κλέφτες θα γίνουν;

Γιατί, όμως, λέω πως η Ελλάδα είναι Ταύρος στο ζώδιο; Ας δούμε το γιατί με μερικες εικόνες,… που -πιστεύω- θα σας πείσουν!

  • Αρχαία κέρατα ταύρου στην Κνωσσο… λέγεται πως κάθε φθινόπωρο έβαζαν ανάμεσά τους τα πρώτα δείγματα της νέας σοδειας, για ευλογία. (Έχει και στο αρχαιολογικο μουσείο της Θήβας τέτοια, ακόμη μεγαλύτερα – που είχαν την ίδια ακριβως χρήση.)

  • Κέρατα ταύρου στη σημερινη εποχη, τα οποία διέσωσε η συλλογικη μνήμη! (Πού βρίσκονται; επάνω στο καμπαναριο, βρε! Πού ταξιδεύει ο νους σας; στα υπόλοιπα της φωτογραφίας; 🙂 ) Πάλι στο Αιγαίο…

  • Χρυσα κέρατα ταύρου σφυρήλατα… ως πόμολα σε ντουλάπα σύγχρονου ελληνικου σπιτιου. (Ναι, δικο μου είναι! Μονοκατοικία σε προάστειο της πόλης μου, υπο ανακαίνιση – γονικη παροχη απ’ τους γονεις μου, και το γούστο στη διακόσμηση είναι της συζύγου! Αλλα μην παραπονιέστε, διότι είναι βιομηχανικο προϊον και δη ελληνικο. Άμα γουστάρετε, έχει και για σας! Μεταλλικα κέρατα, εννοω, όχι σπίτι ολόκληρο! Ούτε σύζυγο! 🙂 )

Δεν υπεισέρχομαι στη συζήτηση για τον ταύρο ως σύμβολο, διότι και ξεφεύγουμε πολυ, και θα μπλέξουμε άγρια! Άλλο ο ζωδιακος Ταύρος, κι άλλο ο ταύρος του Ποσειδώνα – και των Ατλάντων! (Ξέρετε: ταυροκαθάψια, η γιορτη στην Παμπλόνα -στη γλώσσα των Βάσκων «Ιρούνια»-, το γνωστο «ρυτόν» με μορφη κεφαλης ταύρου στην Κρήτη, Μινώταυρος, εκατόμβες, Πυανέψια, κτλ κτλ κτλ.)
Πάντως, οφείλω να θέσω ένα ακόμη ερώτημα:

Αν ο Ταύρος όλων αυτων των εικόνων δεν είναι απλα το ζωδιακο σύμβολο της Ελλάδας, αλλ’ αναφέρεται στη «μεγάλη εποχη» του Ταύρου, τότε τί τόσο σημαντικο έλαβε χώραν ανάμεσα στο 4,500 πΧ και το 2,250 πΧ;

Θα το θέσω κι αλλοιως:

Γιατί μόνο απο 4,500 πΧ – 2,250 πΧ και όχι 31,500 πΧ – 29,250 πΧ… στην αμέσως προηγούμενη «μεγάλη εποχη του Ταύρου»;

Διότι, βλέπετε, οι μεγάλες εποχες επανέρχονται με ρυθμο εικοσιεπτα χιλιάδες (27,000) χρόνια!… όσο διαρκει η λεγόμενη «μετάπτωση» του άξονα της Γης!

Η απάντηση είναι πως δεν γνωρίζω προσωπικα. Και μάλλον δεν συνέβη τίποτε τόσο σημαντικο. Άρα, ο Ταύρος των αρχαιολογικων ευρημάτων (και της σύγχρονης λαογραφικης διακοσμητικης τέχνης) απλα λειτουργει ως σύμβολο.
Ωστόσο, για την πιθανη σημασία των τόσο παλιων εποχων, θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε -φιλοσοφικα…- σε επόμενη ενότητα.

Advertisements