ε κάτι πρόσφατες ιστορίες ψεμμάτων απο εφημερίδες (λες και παλια δεν έλεγαν!), με κάτι «Ενώσεις Ελλήνων Χρηστων Ίντερνετ» (τους χρήστες Ίντερνετ της πολυκατοικίας τους εννοουν – μεταξυ των οποίων και το γνωστον ωδικον πτηνον «κούκος»), και με κάποιον προστάτη κακοποιων, που επισείει νομοσχέδια κλεισίματος των μπλόγκζ (τον συγκεκριμένο Χατζη-αβάτη, ο δραπέτης και φυγόδικος Παλαιοκώστας τον χαρακτήρισε «δικο του άνθρωπο» – και ο συγκεκριμένος Χατζη-αβάτης ουδόλως αντέδρασε), μάλλον ήρθε η ώρα να ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα κι απο πλευρας μου! Το παρον μαγαζι, λοιπον, οδηγήθηκε στη διατύπωση της διακήρυξης των αρχων του, υπο μορφη συνέντευξης που παραχώρησε σε δημοσιοκάφρο!

(Καλα, μην το δένετε κόμπο πως έδωσα συνέντευξη, αλλα οι δημοσιοκάφροι αρχίσανε τις ψευτιες! Όχι εγω! 🙂 )

Η συνέντευξη έχει μάλλον μορφη φάκ (φρήκουεντλυ άσκ’ντ κουέστσονζ), και ακολουθει. Τόπος: Η άνετη γραφειάρα του ΕργΔημΕργ. Χρόνος: Μετα τα μαύρα μεσάνυχτα! Με τα μπλού είναι τα λόγια του δημοσιοκάφρου.

– Κύριε Εργοδότα, αποτελέσατε ευχάριστη έκπληξη! Ένας απο τους εξυπνότερους συνανθρώπους μας μπήκε κι αυτος στο κίνημα των νέων, στο κίνημα της εποχης μας: το μπλόγκινγκ!

– Κατ’ αρχην, δεν σ’ ευχαριστω για τα καλα σου λόγια, διότι είναι αυτονόητο πως είμαι πολυ έξυπνος! Οι πάντες το ξέρουν… Αλοίμονό σου αν δεν τό ‘παιρνες κι εσυ πρέφα! Θα σε θεωρούσε βλάκα η υπόλοιπη κοινωνία!

– Έεεε… εντάξει… Θα μου απαντήσετε;

– Τί ρώτησες; Για ξαναρίχ’ το, διότι είναι και προχωρημένη η ώρα, και χασμουριέμαι.

– Δεν ρώτησα, διαπίστωση έκανα! Πως αρχίσατε κι εσεις να συμμετέχετε στη μεγάλη επανάσταση των νέων της εποχης μας, το μπλόγκινγκ!

– Τί έκανα, λέει; Επανάσταση; Νεοι; Τί τραγουδας αυτου, ρε;

– Μα…
Το κίνημα του μπλόγκινγκ…

– Κάτσε να τα πάρουμε ένα-ένα, διότι σε βλέπω ότι μπερδεύτηκες! Κατ’ αρχην, δεν μπορεις να τσουβαλιάζεις τους πάντες κάτω απ’ τη λέξη «κίνημα»! Τον έξυπνο με τον βλάκα, τον σωστο με τον παλιάνθρωπο, και ούτω καθ’ εξης! Είναι σα να μου λες «το κίνημα όσων γράφουν με στυλο», ή «το κίνημα όσων χρησιμοποιουν τηλέφωνο»! Και μετα… Ποιοι «νέοι»;

– Μα, οι νέοι!…

– Ρε συ, πώς σας κόλλησε εσας τους δημοσιοκάφρους ότι «Πληροφορικη» ίσον «νέος»;

– Μα, οι νέοι μπλογκάρουν!…

– Προφανως σου διαφεύγει το γεγονος ότι αυτη τη στιγμη στην Ελλάδα οι μεγαλύτερες σε ηλικία γενιες που «μπλογκάρουν», ή ασχολούνται με τους υπολογιστες γενικότερα, κοντεύουν τα εβδομήντα! Κι αυτο, επειδη η φάρα σου (των δημοσιοκάφρων, εννοω) θεωρούσε μέχρι τώρα τους υπολογιστες ένα ανώδυνο παιχνιδάκι! …Και δεν είχε καταδεχτει ν’ ασχοληθει με πχ Πολιτικους Μηχανικους, που το 1981 ήταν ήδη σαραντάρηδες και πάλευαν με το DOS!

– Έ, εντάξει, το ξέρεις ότι η λέξη «νέος» είναι αβανταδόρικη! Το κάνουμε για να πουλήσουμε…

– Τί να σου πω, ρε δυστυχισμένε! Ούτε σωστο μάρκετινγκ δεν ξέρετε να κάνετε! Ποτέ δεν μάθατε ούτε κάν σε ποιες ηλικίες πουλάτε! Και σε ποιους πουλάτε αυτα τα παραμύθια, ότι «Πληροφορικη» ίσον «οι νέοι»; Μια που οι κοντα εβδομηντάρηδες ξέρουν απο υπολογιστες, προφανως μας μένουν οι γέροι των ΚΑΠΗ, που πλέον δεν μπορουν ούτε να διαβάσουν! Έ, ρε, κατάντια…
Δε λέω, εκτος απ’ τους γέρους των ΚΑΠΗ, σας μένουν και οι χαζογκόμενες της τιβής και των καλλιστείων! Ούτ’ αυτες ξέρουν απο υπολογιστες!
Μπράβο, μπράβο! Σοβαρο αναγνωστικο κοινο έχετε! 🙂

– Καλα!… Μπορείτε να μου πείτε κάτι για τα υπόλοιπα;

– Μπορω! Μπορεις, όμως, να μου πεις εσυ πρώτα, γιατί χαρακτηρίζεις «επανάσταση» το μπλόγκινγκ;

– Επειδη έδωσε ευκαιρία σε πολυ κόσμο να γράψει τις απόψεις του δημόσια, στο Ίντερνετ!

– Χμμμμ… Λάθος. Εκείνο το εργαλείο που έδωσε τέτοιες δυνατότητες, ήταν οι σέρβερζ που φιλοξενούσαν ιστοσελίδες… εδω και πάνω απο 15 χρόνια! Απλα, το μπλόγκινγκ έδωσε την ευκαιρία δημόσιου λόγου σε ακόμη περισσότερο κόσμο, διότι τους αποδέσμευσε απ’ την υποχρέωση να μάθουν πρώτα html.

– Έ, και δεν ήταν επανάσταση αυτο;

– Όχι!

– Γιατί;

– Διότι ούτε άλλαξε ριζικα τις αντιλήψεις για τη χρήση των υπολογιστων (όπως ο κειμενογράφος), ούτε ήταν κάτι, που δεν το σκέφτηκε κανεις!

– Σοβαρα μιλάτε; Είχαν σκεφτει πολλοι ένα εργαλείο που θα έκανε τόσα πράγματα μαζεμένα;

– Φαίνεται καθαρα πως είσαι ψάρακας, απ’ αυτο που ρωτας!… Φυσικα και είχαν σκεφτει! Έχεις ακουστα για τα προγράμματα δημιουργίας ιστοσελίδων, όπως το Φροντπέητζ;

– Όχι… Μου φαίνεται, όμως, πως έχει στο γραφείο ένα τέτοιο ο τεχνικος της εφημερίδας, αλλα δεν ξέρω τί ακριβως είναι…

– Γι’ αυτο σου λέω, είσαι νέος στο σπορ! Απλούστατα, τα σάϊτζ που φιλοξενουν μπλόγκια, όπως το παρον, σου δίνουν έτοιμα τα εργαλεία, κι όχι μόνο για την ιντερνετικη μορφη του κειμένου σου… (Που κι αυτα τα εργαλεία, ακόμη, δεν είναι πλήρη, ώστε ν’ αποτελέσουν «επανάσταση»! Έχουν πολυ ψωμι μπροστα τους!) Έχουν ήδη φροντίσει κι άλλα πράγματα, πχ να δουν πώς θα φαίνεται το μπλόγκι σε άλλες οικογένειες υπολογιστων! Άσε που είναι και τζάμπα, γι’ αυτο μαζεύεται κόσμος στο μπλόγκινγκ.

– «Άλλες οικογένειες υπολογιστων»; Και γιατί θα είναι πρόβλημα αυτο;

– Είπαμε… είσαι ψάρακας! Υπήρχε εποχη, που έφτιαχνες μια όμορφη ιστοσελίδα στο πισάκι σου, αλλα η αισθητικη της φαινότανε εντελως σκατα σε Μάκιντος! (Και τούμπαλιν.) Και φυσικα, ο κάθε μπλόγκερ δεν μπορει να δίνει λεφτα ν’ αγοράζει υπολογιστες, απλα για να δει πώς θα φαίνεται η σελίδα του σ’ αυτους!

– Έ, καλα τώρα! Πόσο κοστίζουν πια οι άλλοι υπολογιστες; Ένα πισι γραφείου απο προσφορες κοστίζει 300 ευρω!

– Πόσο κοστίζουν; να σου πω ευχαρίστως! Τα Μήλα περίπου ενάμισυ χιλιάρικο ευρά έκαστον, οι Ήλιοι τέσσερα με πέντε χιλιάρικα ευρα έκαστος, και τα Σιλικονάτα Γραφικα δέκα χιλιάρικα ευρα το τερματικο και πεντήκοντα ο σέρβερ! Σού ‘φυγε η απορία;

– Ναι!… Εκπληκτικο!…

– Υπάρχουν κι άλλα εκπληκτικα, κι αναρωτιέμαι τί δημοσιοκάφρος είσαι, άμα δεν τα ψάχνεις!

– Γιά πείτε μου;

– Κατ’ αρχην, ξέρεις τί μπορουν να κάνουν τα Σιλικονάτα Γραφικα, κι ειδικα άμα δουλεύουν σε δίκτυο καμια σαρανταρια απο δαύτα; Ανασταίνουν πεθαμένους, τους γυρίζουν βίδεα, και τα σερβίρουν σε σας για ειδήσεις! Κι εσεις τα χάφτετε αμάσητα!

– Χαχαχάαα!!! Τί λέτε; Δεν γίνονται τέτοια πράγματα!

– Γίνονται! Γίνονται!!!… Όπως με τον μπίνΛάντιν, για παράδειγμα.

– Τί λέτε! Ώστε είναι ψεύτικα όλ’ αυτα τα βίντεο; Κι εμεις, ο κόσμος των ΜΜΕ, πώς δεν τα καταλάβαμε;

– Αν βγάλεις όσους απ’ το σινάφι σας τα τσεπώνουν (απ’ τις γνωστες πηγες) (α) για να μη μιλάνε και (β) για να ταΐζουν τον κόσμο κουτόχορτο, οι υπόλοιποι είσαστε για κλάμματα! Έναν επαγγελματία φωτογράφο να ρωτούσατε, απ’ αυτους που κάνουν βίντεο για βαφτίσια, θα σας έλεγε τί δεν πάει καλα στα δήθεν «αληθινα» βίντεο που προβάλλετε στις ειδήσεις!

– Έεε… δεν…

– Ξέρω, ξέρω! «Περικοπη εξόδων» το λένε αυτο τ’ αφεντικα σου, δηλαδη το να μην απασχολουν σωστους επαγγελματίες. Κι ο απλος λαος το λέει «γυφτιά»! Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο, όμως… με κίνδυνο να σου πάρω εγω συνέντευξη τελικα! Μια άλλη «απορία» που έχω!

– Για πείτε μου!

– Μια που η εποχη μας είναι ούλτρα παραδόπιστη, γιατί κανένας σας δεν αναρωτήθηκε τί σκοπο έχουν όλες αυτες οι εταιρείες, που προσφέρουν δωρεαν φιλοξενία μπλογκιων;

– Εσεις τί λέτε;

Εγω ρωτάω!

– Μα… η δαπάνη στησίματος μιας τέτοιας εταιρείας είναι σχετικα μικρη, άρα δεν τους πειράζει να μαζέψουν επίδοξους συγγραφεις, και άρα χρήματα απο διαφήμιση!

– Συμφωνω μαζι σου, ότι η δαπάνη για σάϊτ παγκόσμιας εμβέλειας για φιλοξενία μπλόγκζ είναι σχετικα μικρη. Κάπου δέκα μύρια ντάλλαρζ την υπολογίζω. Εκει που διαφωνούμε, είναι στους «επίδοξους συγγραφεις» και στα κατα φαντασίαν φράγκα απ’ τη διαφήμιση.

– Γιατί;

– Να σου πω. Ένα-ένα! Επειδη είσαι νέος στα ιντερνετικα πράγματα, ΔΕΝ έχεις διαβάσει το περίφημο στους παλιους «Δάτ Ντάμν Ράντ», της κυρίας Σιλβέϊρο.

– Ποια είν’ αυτη;

– Μία κατα τα υπόλοιπα εντελως ασήμαντη Βραζιλιάνα κυρία, που έγραψε κάποτε κι αυτη τις ιντερνετικες απόψεις της… και είπε κάτι τελείως απλο και τελείως σωστο: ότι, εφ’ όσον το 95% των ανθρώπων είναι χαμηλης νοημοσύνης και λένε βλακείες, επομένως και το 95% των ιντερνετικων «συγγραφέων» είναι αυτομάτως χαμηλης νοημοσύνης και γράφουν βλακείες.

– Έ, αυτο δεν εμποδίζει τον κύκλο του χρήματος!… Η εποχη μας δεν έχει και υψηλες απαιτήσεις!

– Συμφωνούμε απόλυτα! Διαφωνούμε, ως προς το αν ένας βλάξ μπορει να θεωρηθει «συγγραφέας». Για μένα όχι! Ένας απλος γραφιας είναι, που γεμίζει άσπρες σελίδες, και τίποτ’ άλλο!

– Πάντως, ακόμα κι έτσι, μπορει να τα κονομήσει!

– Συμφωνω! Αν σκεφτεις ότι βγάζει -ως λέγεται- τρελλα λεφτα ένας ασήμαντος κατα Καλιφόρνια μερια (αν δεν κάνω λάθος), που σχολιάζει τα βρακια των στάρζ, έχεις απόλυτο δίκιο! Πάντως, να σου πω την αμαρτία μου, αυτα που λέγονται για τρελλα λεφτα κατ’ εμε είναι στάχτη στα μάτια!

– Γιατί;

Διότι η διαφήμιση δεν περπάτησε στο Ιντερνέτι, κι ούτε πρόκειται! Χρόνια τώρα προσπαθουν πολλοι, αλλα δεν… Το Ιντερνέτι έχει τελείως διαφορετικο χαρακτήρα απ’ τα παραδοσιακα μέσα, που φιλοξενουν διαφήμιση.
Επίσης, ξέρω απο πρώτο χέρι ότι οι φονιάδες των λαων τυγχάνουν και φραγκοφονιάδες των λαων!

– Πώς το ξέρετε;

– Πριν χρόνια, κάτι φιλαράκια είχαν βάλει διαφήμιση στο σάϊτ τους, και περίμεναν να συμπληρώσουν τα χίτζ, ώστε να πάρουν το δώρο τους… ένα εντελως ασήμαντο πραγματάκι, μου φαίνεται ένα mp3 πλαίηερ. Τελικα μάζεψαν τα χίτζ, αλλα η «μαμα» εταιρεία αρνήθηκε να στείλει το σκατουλάκι!

– Γιατί;

– Διότι τους είπαν ότι «δεν βάλατε δικο μας μετρητη», κι όταν αρνήθηκαν και της έδειξαν ότι δικα της εργαλεία είχαν χρησιμοποιήσει, έλαβαν άλλο ημέηλ, που έλεγε άλλες μαλακίες… «Να το εξετάσει η επιτροπη μας», και λοιπες μπούρδες. Τελικα, έβγαλαν τη διαφήμιση κι έφυγαν. Πήγαν σε άλλον σέρβερ, και δεν ξανάβαλαν διαφήμιση ποτέ.

– Έ, έπεσαν σε κακους επαγγελματίες!

– Νομίζεις πως οι άλλοι είναι διαφορετικοι;

– Νομίζω! Δεν μπορει όλοι να είναι τέτοιοι!

– Καλα!… Μην αλλάζεις πλευρο! Καλα κοιμάσαι!

– Μην ειρωνεύεστε, σας παρακαλω!

– Όπως θες! Θα μιλήσουμε σοβαρα! Τώρα μπαίνουμε στα σοβαρα!

(Το δεύτερο μέρος της συνέντευξης στο επόμενο σχετικο πόστ.)

Advertisements