υτη η κατάσταση, δηλαδη αφ’ ενος του να χρησιμοποιουν οι Φυσικοι τα Μαθηματικα σαν ξελιγωμένοι (ώστε ν’ αποκτήσει η επιστήμη τους δομικη σοβαρότητα – κι επομένως αξιοπιστία), όμως αφ’ ετέρου να «ξεχνάνε» ποιο εργαλείο χειρίζονται (δηλαδη την μαθηματικη δομη) και πώς πρέπει να το χειρίζονται, οδηγει συχνα-πυκνα σε τραγέλαφους. Παρακάτω θα σας δώσω -όπως σας υποσχέθηκα- αντιπαραδείγματα, ώστε να γελάσει το χειλάκι σας – και μη φοβάστε, δεν είμαι όργανο των πολιτικων, να σας κάνω να ξεχάσετε τα σκάνδαλα! Αυτο το έχει αναλάβει η τιβή!

Αντιπαράδειγμα I : Κακομεταχείριση των Μαθηματικων απο άσχετους

Κι ενω, παίρνοντας το πτυχίο, είχα ρίξει μαύρη πέτρα πίσω μου σε ο,τιδήποτε εκπαιδευτικο και δεν ξανασχολήθηκα έκτοτε…

…Να κάνω μια παρένθεση, να μιλήσω για κάποιους δυστυχεις συνανθρώπους μας, που τρώνε άσχημο κόλλημα με κάτι τέτοια… και τους βλέπεις κάθε χρόνο να ρωτάνε σαν άρρωστοι να μάθουνε «τί θέματα μπήκαν». (Στις εξετάσεις εισαγωγης στα πανεπιστήμια.) Τί να μπούνε, ωρε; Το ποιος είναι ο δεύτερος νόμος του Νεύτωνα, τί σθένος έχει το μαγγάνιο, κι απο πού κλάνει το μπαρμπούνι! Μια ζωη τα ίδια! Τί ν’ αλλάξει;
Όπως κάτι άλλοι, που τρώνε κόλλημα με τον στρατο, ή κάποιοι τρίτοι, που βγαίνουν έξω για κρασάκι «με συναδέλφους», κι όλη την ώρα συζητάνε θέματα της δουλειας!

Κατάντια!…

Να κλείσω, όμως, την παρένθεση, διότι θα φάω τη δουλεια της όμορφης Εύας (της ψυχοθεραπεύτριας!) Πάμε παρακάτου!

…Σας έλεγα ότι δεν ξανασχολήθηκα με θέματα εξετάσεων και λοιπες μπούρδες. Ποιος διάολος, μ’ έβαλε, όμως, εν έτει 2005, να ρίξω μια ματια στις εφημερίδες, να δω τί βάλανε στη Φυσικη! Ανέγνωσα, λοιπον, μου σηκώθηκαν οι τρίχες -με διάθεση ν’ αποχωρήσουν απ’ το κεφάλι μου (όσες μείνανε)-,…
…και κατέβασα τις διπλόμουντζες και τα καντήλια με ρυθμο χαλαζόπτωσης!

-Διατί, ωρε Εργοδότη, τί συνέβη;
– Συνέβη, πολυπληθες αναγνωστικον μου κοινον («- Θανάσης, είπαμε!» «- ‘Ντάξ’, ρε Θανάσ’, δεν χαλάμε καρδιες! Εβίβα το!»), να δω τόσες μαλακίες μαζεμένες, που φρικάρισα και κόντεψε να μου στρίψει η βίδα ανεπανορθώτως! Πώς τη γλύτωσα, είναι άλλο θέμα. Μάλλον παρενέβη η Θεία Πρόνοια, αλλα θα σας γελάσω. Δεν ξέρω σίγουρα! 🙂

Για να δείτε κι εσεις (πάρτε πρώτα βαθιες ανάσες) τις προειρηθείσες μαλακίες,

Όπως καταλάβατε, η αφεντια μου δεν περίμενα να δω τις απαντήσεις. Τις ήξερα. Αλλα ήθελα να συγκρίνω -για πλάκα- αυτα που ήξερα εγω, μ’ αυτα που υπέγραφαν οι Ταδάκης, Ταδίδης, Ταδόπουλος και λοιποι – προφανως κάποιες φροντιστηριακες «φίρμες» με αρκετα φράγκα να πληρώνουν πολυσέλιδη καταχώρηση σε αθηναϊκες ημερήσιες εφημερίδες, απέναντι στις οποίες «φίρμες» προσωπικα διατελω κατάφωρα εχθρικος. Όχι, θα κάτσω να χαϊδέψω τον κάθε αγράμματο εκτυφλωτη μαθητων!

Αρχίζω, λοιπον, να παραθέτω τα συγκεκριμένα νοητικα αριστουργήματα!

Πρώτη βόμβα στα θεμέλια της επιστημονικης λογικης – αν έχετε το Θεο σας: Γράφει ο κόπανος κι αγράμματος θεματοθέτης…

…ότι το μήκος κύματος της ιώδους ακτινοβολίας στο γυαλι είναι το μισο απ’ ότι της ίδιας ακτινοβολίας στο κενο!!!

Έ, λοιπον, είτε (α) εννοει το κενο του κρανίου του (διότι στο συμπαντικο κενο ΔΕΝ γίνονται τέτοια πράγματα), είτε (β) αυτος ο βλαξ έχει βρει τρόπο να δίνει ενέργεια στα φωτόνια, παραπάνω απ’ όση ήδη έχουν! Και μάλιστα όχι με τίποτε «εξωτικες» πειραματικες διατάξεις, αλλα μ’ ένα κοινο τζαμάκι!
Φυσικα, δεν ισχύει το (β)… για τον απλούστατο λόγο ότι η εξίσωση που δίνει την ενέργεια ενος φωτονίου, είναι η εξης απλούστατη: Ε= hν. Αλλοιως, Ε= hc/λ, όπου λ το μήκος κύματος. Με δεδομένο ότι h, c είναι σταθερες, όσο πιο μικρο το λ, τόσο μεγαλύτερη η ενέργεια. Αλλα ποιος τα χέζει τα Μαθηματικα, έ;

Η πρώτη αυτη ομοβροντία ήταν με δωδεκάρια σκάγια, διότι με πήραν κι άλλα!

Ο συγκεκριμένος τρισηλίθιος θεματοθέτης είναι τόσο σίγουρος για τις γνώσεις του, ώστε ζητάει απ’ τον υποψήφιο ν’ αποδείξει (όχι απλα να βρει ένα, οποιοδήποτε, αποτέλεσμα) πως το μήκος κύματος της ερυθρας ακτινοβολίας στο γυαλι είναι ίσο με το μήκος κύματος της ιώδους στο κενο! Δηλαδη, όχι μόνο εξισώνει πράγματα άνισα, αλλα παραβλέπει και τις συνθήκες, υπο τις οποίες αυτα συγκρίνονται!!! Διπλο λάθος! Η για δύο λόγους αργη ταλάντωση του ερυθρου, πρέπει ν’ αποδειχθει ότι είναι ίση με την -για τους ίδιους δύο λόγους- γρήγορη του ιώδους!

Να, ρε αγράμματε ηλίθιε, να μη στα χρωστάω!!!

– Καλα, ρε Εργοδότη, έτσι φέρεσαι στους καθηγητες πανεπιστημίου, που υπέγραψαν αυτα τα θέματα;
– Έτσι και χειρότερα! Κι άμα τους βρω, θα τους φτύσω! Αυτοι, δηλαδη, πώς φέρονται στο φορολογούμενο πορτοφόλι μου; Και με ποιο δικαίωμα; Ποιος σας είπε ότι γουστάρω να πληρώνω αγράμματους και βλάκες για καθηγητες πανεπιστημίων;

Πάμε παρακάτω!… να πιούμε μέχρι τέλους το πικρον ποτήριον! Προσέξτε τί ζητάει η ερώτηση (γ) στην παραπάνω εικόνα: αν παρατηρείται αλλαγη του χρώματος της ακτινοβολίας μέσα στο γυαλι.
Η ερώτηση είναι ασαφης, διότι δεν λέει αν εννοει «άλλο χρώμα απ’ ό,τι στο κενο», ή «άλλο χρώμα, όσο το φως διασχίζει το γυαλι». Κατα τα άλλα, η Φυσικη θεωρείται «ακριβης» επιστήμη, και οι υπηρέτες της υποδείγματα ακριβολόγων ατόμων. Γι’ αυτο, προφανως, κάθε χρόνο οι υποψήφιοι φρικάρουν με τις απανωτες «διευκρινίσεις», που έρχονται κάθε τρεις και λίγο στα εξεταστικα κέντρα! Επειδη οι Φυσικοι ακριβολογουν! 🙂

Η απάντηση λέει «δεν παρατηρείται». Αυτο ισχύει μόνο αν μιλάμε για την περίπτωση που το φως παραμένει μέσα στο γυαλι (ή σε οποιοδήποτε απολύτως ομογενες σώμα), διότι κατα τη μετάβασή του απ’ το κενο στο γυαλι αλλάζει χρώμα! Και μάλιστα, αν πρόκειται για το ερυθρο, αυτο μπορει να γίνει μέχρι …αόρατο! (Χάνει ενέργεια και μεταπίπτει στο υπέρυρθρο, που δεν το βλέπουμε με το μάτι.)

Τέλος πάντων, το καταπίνουμε αυτο, και πάμε στο επόμενο πισώπλατο μαχαίρωμα!

Αυτη τη φορα είχαμε πιο σοβαρη εξέταση, να ‘ούμ’, διότι εδω μάτια μου δεν πρόκειται για «γενικη παιδεία», αλλα για τις εξετάσεις, στις οποίες έπρεπε ν’ απαντήσουν οι μέλλοντες Φυσικοι! Τα κύματα την πλήρωσαν, και ιδου πώς:

Η σωστη απάντηση, βέβαια, είναι η (β), διότι η αρχη της επαλληλίας (ή υπέρθεσης) απλα λέει πως, αν συναντηθουν δύο κύματα, η κάθετη συνολικη μετατόπιση στο σημείο συνάντησης είναι το άθροισμα των δύο μετατοπίσεων των επι μέρους κυμάτων. Πχ, όπως σ’ ένα συντριβάνι: τα κύματα που δημιουργει το νερο που πέφτει, συναντώνται με τα κύματα που (παρήχθησαν με τον ίδιο τρόπο πιο πριν και) ανακλώνται απ’ το τοίχωμα του συντριβανιου. Ή, δύο πλοία, των οποίων τα «απόνερα» διασταυρώνονται.

Έλα, όμως, που κάποιοι αγράμματοι παπάρες συγγραφίσκοι (και κατ’ ακολουθίαν εξ ίσου αγράμματοι φροντιστες, ως παπαγάλοι του σχολικου βιβλίου) είχαν άλλη γνώμη… Ιδου την!

Αν διαβάσετε την εκφώνηση, θα δείτε πως αναφέρεται σε κύματα «υλικου μέσου» (πχ νερου). Ούτε κίχ δεν κάνουν οι θεματοθέτες για πχ ραδιοκύματα, διότι δεν τους πέρασε απ’ το μυαλο. Φυσικα, ούτε για συναντώμενα φωτόνια… Αυτο και μόνο δείχνει το επίπεδο των γνώσεών τους – και όχι μόνον. Δείχνει και τον δείκτη νοημοσύνης τους, ο οποίος είναι μονοψήφιος!

Η αρχη της υπέρθεσης, ως μαθηματικος νόμος, ισχύει ΠΑΝΤΟΤΕ. Δεν θα κάνει τιμητικες εξαιρέσεις για του λόγου σου, παραδόπιστε αγράμματε φροντιστηριάρχη, ούτε για του λόγου σου, αγράμματε κομματόσκυλε συγγραφίσκε «εκπαιδευτικων» βιβλίων Φυσικης. Αλλα προφανως εσεις ξέρετε διαφορετικα Μαθηματικα απ’ τα ισχύοντα διεθνως στη Φυσικη!

Για να σας φύγει και η τελευταία αμφιβολία (μήπως τα παραλέω, ρε παιδι μου, και δεν φταιν’ τ’ ανθρωπάκια), οι παπαριες της εκφώνησης περι δυνάμεων μη αναλόγων των απομακρύνσεων και τα ρέστα, είναι απλως αναμασήματα όσων πήρε το μάτι των προαναφερθέντων αγραμμάτων σε κάποια ξένα διδακτικα βιβλία…
…τα οποία απλα λένε πως, αν έχουμε τόσο ισχυρα πχ πεδία βαρύτητας (και όχι «ισχυρα κύματα», για όνομα του Θεου!), που σταματάνε την ταλάντωση σε ελάχιστο χρόνο, δεν έχει νόημα να ψάχνουμε να εφαρμόσουμε την αρχη της υπέρθεσης. Τα κύματα θα σβήσουν και δεν θα συναντηθουν ποτε!

Αυτοι, όμως, είναι, οι αυτοχαρακτηριζόμενοι ως Φυσικοι εν Ελλάδι: αγράμματοι, ανίκανοι να σκεφτουν, και ανίκανοι να εκφραστουν, μεταφράζοντας σωστα ένα ξένο σύγγραμμα… Όσοι έχετε παιδια στα πανεπιστήμια, να τους χαίρεστε!

Επιμύθιον πρώτον: Μετα απ’ αυτες τις ψυχρολουσίες, έψαξα να δω τί ανακοινώσεις θα βγάλουνε οι αυτοχαρακτηριζόμενοι ως Φυσικοι εν Ελλάδι για τα καραμπινάτα λάθος θέματα αυτα! Έ, λοιπον, οι ανακοινώσεις ήταν σκέτα περιβόλια!

Πρώτα η Ένωση Ελλήνων Φροντιστων (ή κάποιος παρόμοιος τίτλος) έβγαλε ένα κείμενο με μπλα-μπλα-μπλα, και στο «δια ταύτα» αναφωνούσε: Έ, δεν είναι θέματα αυτα! Ό εστι μεθερμηνευόμενον, άλλα λέγαμε για «sos» θέματα στην πελατεία, κι άλλα μπήκαν! Διατί μας κάνατε ρόμπες ξεκούμπωτες, ώ στελέχια του Υπέπθ;

Δεν σας έκανε κανεις ρόμπες, ώ λεβέντες μου! Είσαστε ήδη! Διότι, Φυσικη με «sos» θέματα ΔΕΝ γίνεται! Θέλει να χρησιμοποιεις το ρημάδι το μυαλο σου, η ρουφιάνα… Και τα θέματα δεν πήρατε πρέφα πως ήτανε λάθος! Περαστικα σας!

Αφήνω, λοιπον, τους φροντιστάδες, και πάω στην Ένωση Ελλήνων Φυσικων! Μήπως πήραν αυτοι πρέφα την πατάτα, ώ ‘γαθοι; Μπάαααα!!!… Ούτε του λόγου τους! Η ανακοίνωσή τους κι αυτωνων ήταν πάλι ένα μπλα-μπλα-μπλα, και στο «δια ταύτα» έγραφαν «…Παρακαλούμε να τηρείται η δεοντολογία!»
Περαστικα των κι αυτωνων!

Να δω μονάχα έναν, ΕΝΑΝ απο δαύτους να σκίζει δημοσίως το πτυχίο του και να παραδέχεται πως κακως το πήρε, και θα τον φιλήσω σταυρωτα! 🙂 Αλλα μάλλον ονειρεύομαι…

Επιμύθιον δεύτερον: Καθόμουνα και σκεφτόμουνα πως, (α) αν έδινα εγω εξετάσεις, θα με κόβανε, και (β) πως η διατύπωση (του κανονισμου των εξετάσεων) ότι -τάχαμου- «κάθε επιστημονικως ορθη απάντηση είναι αποδεκτη» ισοδυναμει στην πράξη μ’ αρχίδια καλαβρέζικα!

Ομολογω πως τα (α) και (β) μ’ έριξαν σε ψιλομελαγχολία προς στιγμην, αλλα ήρθε…

…(γ) η σκέψη του τί μπουρδέλλο έχει να γίνει, αν κάποιοι «αποτυχόντες» του 2005 διαβάσουν τα γραπτα μου και κινηθουν νομικα κατα των υπαιτίων! Χεχεχέεεεεε!!!!!

Advertisements